Hyppää sisältöön

UKK: Opiskelijakortti ja lukuvuositarra

Uusi lukuvuosi/ lukukausi on alkanut ja pian on siis aika päivittää myös opiskelijakortin voimassaolo. Kortin voimassaolon päivittäminen herättää aina kysymyksiä – tässä koottuna vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin:

Mihin asti lukuvuoden tarra on voimassa?

Lukuvuositarra sekä kevätlukukauden tarra ovat voimassa syyskuun loppuun asti, mikäli olet opintojasi jatkava opiskelija.
Syyslukukauden tarra on voimassa tammikuun loppuun asti, mikäli olet opintojasi jatkava opiskelija.

Jos olet valmistunut, opiskelijastatuksesi on päättynyt ja opiskelijaedut ja -alennukset eivät valitettavasti ole enää käytössäsi.

Miten päivitän Slicen opiskelijakortin voimassaolon?

Slicen digitaalinen opiskelijakortti päivittyy uuteen lukukauteen automaattisesti, kunhan olet ilmoittautunut läsnäolevaksi ja maksanut opiskelijakunnan jäsenmaksun. Jäsenmaksun maksamisen jälkeen uuden voimassaolon päivittyminen voi tapahtua pienellä viiveellä. Jäsenmaksun voit maksaa netissä, tarvittavat ohjeet ja linkit löydät nettisivuiltamme.

Opiskelijakorttini on vanhentunut, miten saan uuden?

Sinun ei tarvitse uusia koko korttia, ainoastaan kortissa oleva voimassaolotarra. Katso seuraavasta vastauksesta, miten se onnistuu.

Miten saan uuden tarran muoviseen opiskelijakorttiini?

Mikäli haluat päivittää lukuvuositarran muoviseen AMK-opiskelijakorttiisi, se onnistuu helpoiten kampuksella. HAMKOn palvelupisteen löydät Hämeenlinnan korkeakoulukeskukselta. Muilla kampuksilla lukuvuositarran voi noutaa paikalliselta opiskelijayhdistykseltä. Yhdistykset ilmoittavat tarkemmista aukioloista omissa kanavissaan.

Suosittelemme kaikkia jäseniämme ottamaan käyttöön Slicen digitaalisen opiskelijakortin. Näin opiskelijaedut pysyvät käytössäsi, vaikka et pääsisi noutamaan uutta lukuvuositarraa ajoissa. Slicella kaikki opiskelijaedut ovat käytössäsi samalla tavalla kuin fyysiselläkin kortilla.

Jos asut kaukana, ja opiskelet kokonaan etänä, tarra on mahdollista saada myös postitse. Huomioithan, että postituksia ei välttämättä tehdä päivittäin ja suosittelemme ensisijaisesti kampukselta noutoa, jos vain mahdollista.

Mistä tiedän, olenko maksanut jäsenyyden?

Kun kirjaudut uusimaan jäsenyyttäsi, lomakkeen yläosassa olevasta laatikosta näet päivämäärän, johon asti jäsenmaksusi on voimassa. Halutessasi voit myös ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse hamko@hamko.fi.

Miten voin maksaa jäsenmaksun?

Suosittelemme uusimaan jäsenyyden netissä. Maksu tapahtuu Paytrailin kautta eli voit valita kortti- tai verkkopankkimaksun. Huomioithan, että lomakkeelle kirjautuessa sinun tulee käyttää sähköpostiosoitteestasi samaa muotoa, jonka olet ilmoittanut liittyessäsi. Kokeile siis tarvittaessa molemmat muodot etunimi.sukunimi@student.hamk.fi ja amk1234567@student.hamk.fi / etunimi1234@student.hamk.fi.

Jäsenyyden uusiminen onnistuu myös HAMKOn toimistolla tai paikallisen opiskelijayhdistyksen pakeilla lukuvuositarraa noutaessa. Paikallisten opiskelijayhdistysten toiminnasta pysyt parhaiten ajan tasalla seuraamalla yhdistysten omia viestintäkanavia, vaikka tietty myös me HAMKOssa välitämme tietoa parhaamme mukaan.

Olen uusi opiskelija. Pitääkö minun odottaa, että kortti saapuu painosta, vai onko saatavilla myös digitaalinen opiskelijakortti?

Hyviä uutisia, jäsenenämme saat ilmaiseksi Slicen digitaalisen opiskelijakortin! Jos olet juuri liittynyt HAMKOn jäseneksi, ota ensin käyttöösi Slicen digitaalinen opiskelijakortti. Saat muovisen kortin saapumisesta ilmoituksen student-sähköpostiisi.

En ole saanut Slicen aktivointikoodeja, mitä teen?

  1. Tarkista sähköpostisi molemmat laatikot -Tärkeät ja muut
  2. Tarkista roskapostilaatikko
  3. Tarkista jäsentiedoistasi, että opiskelijanumerosi on oikein. Jos opiskelijanumero ei ole oikein, Slice ei saa tietojasi.
    • Opiskelijanumero on 7-numeroinen ja alkaa sillä vuodella, jolloin aloitit opintosi (esim. 2025 aloittaneilla opiskelijanumero alkaa 25….).
    • Opiskelijanumero löytyy mm. Pakista etusivulta.
    • Huom! HAMKin käyttäjätunnuksesassi oleva numero ei ole opiskelijanumero.
  4. Tarkista, että olet ilmoittautunut läsnäolevaksi.
  5. Jos nämä kaikki on tehty, ja siltikään et ole saanut tunnuksia, laitathan meille viestiä s-postiin hamko@hamko.fi.

Jos sinulla herää lisäkysymyksiä jäsenyyteen tai opiskelijakortteihin liittyen, ota meihin yhteyttä sähköpostitse hamko@hamko.fi.

PS. Olethan muistanut myös ilmoittautua läsnäolevaksi lukuvuodelle! Läsnäoloilmoittautuminen tulee tehdä Pakissa elokuun loppuun mennessä.


Jaa artikkeli somessa

Liity jäseneksi!

Hei HAMKin opiskelija, liity oman opiskelijakuntasi jäseneksi! HAMKO on just sun edunvalvoja – ja jäsenyytesi merkki on virallinen opiskelijakortti tuhansine opiskelijaetuineen ympäri Suomen.

Liity jäseneksi Uusi jäsenyys