McDonald’s lanseeraa opiskelija­alennukset yhteistyössä Frankin kanssa

Opiskelijat saavat 29.3.2016 alkaen opiskelijaetuja jokaisesta Suomen McDonald’s-ravintolasta.

 

McDonald’s lanseeraa valtakunnalliset opiskelijaedut yhteistyössä opiskelijoiden etupalvelu Frankin kanssa. Opiskelijat nauttivat jatkossa mm. kahvinsa, Big MacTM­ ja McChickenTM -ateriansa edullisemmin, saavat salaattiateriaansa virvoitusjuoman kaupan päälle ja voivat lisätä ateriaansa isommat ranskalaiset ja juoman ilman lisämaksua (Plus­ateria). Edut ovat voimassa kaikissa 70 McDonald’s ­ravintolassa.

 

Meillä on paikallisesti ollut opiskelijaetuja tarjolla jo pidemmän aikaa yksittäisten yrittäjiemme toimesta, mutta tämä on ensimmäinen kerta, kun pystymme laajentamaan toivotut edut kaikkien opiskelijoiden saataville. Olemme innoissamme tästä mahdollisuudesta, sillä opiskelijat ovat meille tärkeä kohderyhmä paitsi asiakkaina, myös potentiaalisina työntekijöinä. Uskomme, että sijaintimme ja aukioloaikamme vastaavat hyvin opiskelijoiden tarpeisiin. Ravintolamme voivat tarjota tarpeellisen päivän pelastuksen hektisen opiskelijaelämän keskellä, olipa tarve nälkä, jano tai kahvin puute mihin vuorokauden aikaan tahansa, toteaa McDonald’s Oy:n markkinointijohtaja Christoffer Rönnblad.

 

- McDonald’s on noussut esille monen nuoren opiskelijaetutoiveena mm. viime syksyllä tekemässämme kyselyssä. Haluamme, että opiskelijat voivat nauttia opiskelijaelämästä täysillä ja pyrimme mahdollistamaan sitä opiskelijoiden toiveiden mukaisella etutarjonnalla. McDonald’s myös työllistää paljon nuoria aikuisia, joten yhteistyö tällaisen nuorten elämää tukevan toimijan kanssa on meille erittäin mielekästä, Frankin toimitusjohtaja Tiia Lehtola sanoo.

 

McDonald’s on suuri nuorten työllistäjä Suomessa. McDonald’s ­ravintoloissa työskentelee tällä hetkellä noin 2.800 henkilöä, joiden keski­ikä on 22 vuotta.

 

”Meille on kunnia­asia olla monen nuoren ensikosketus työelämään ja haluamme kantaa tämän vastuumme kunniakkaasti. Ravintolan asiakkaiden päivien lisäksi haluamme pelastaa työntekijöidemme päivän vuoden jokaisena päivänä huolehtimalla työsuhdeasioista, työntekijöidemme hyvinvoinnista ja kehittämällä henkilöstömme osaamista jatkuvasti.”, Christoffer Rönnblad jatkaa.

 

Vuonna 2016 McDonald’s paransi viime vuoden sijoitustaan ja nousi toiseksi Suomen parhaat työpaikat ­listalla suurten yritysten sarjassa. McDonald’s valittiin jo neljättä kertaa Suomen viiden parhaan työpaikan joukkoon.

 

Opiskelijat voivat hyödyntää McDonald’sin opiskelijaetuja syöttämällä Frankin etupalvelusta (frank.fi) saamansa koodin McDonald’ mobiiliapplikaatioon. McDonald’s myöntää edun Frankin tuottamaa sähköistä opiskelijavarmennusta hyödyntämällä. McDonald’sin mobiiliapplikaatiota on ladattu yli 600 000 kertaa, ja se löytyy jo usean opiskelijan taskusta.

 

Tämän ja muut Frankin 680 opiskelija­alennusta saa liittymällä omaan opiskelijajärjestöön ja tilaamalla opiskelijakortin, olitpa sitten lukiolainen, ammattikoulu­- tai korkeakouluopiskelija.

 

Lisätietoja:

 

McDonald’s Oy Markkinointijohtaja Christoffer Rönnblad, p. 050­351 7726, christoffer.ronnblad@fi.mcd.com

Frank Students toimitusjohtaja Tiia Lehtola, p.0407713581, tiia@frank.fi

 

McDonald’s on yksi maailman tunnetuimmista tuotemerkeistä. Tuttu kaarikuvio kohoaa yli 100 maassa, yhteensä noin 35 000 ravintolan tunnuksena. McDonald’s palvelee päivittäin noin 70 miljoonaa asiakasta. Maailmanlaajuisesti ketjun palveluksessa työskentelee 1,7 miljoonaa työntekijää. Suomen ensimmäinen McDonald’s avattiin yli 30 vuotta sitten vuonna 1984. Tällä hetkellä Suomessa on 70 McDonald's­ravintolaa, joista 57 on yksityisten lisenssinhaltijoiden eli yrittäjien omistuksessa. Yrittäjiä on yhteensä 17. www.mcdonalds.fi

#365pelastettuapäivää

 

Frank on 2013 perustettu opiskelijoiden oma etupalvelu, joka kokoaa yhteen kaikki Suomen opiskelijaedut. Frank tarjoaa opiskelijoille rahanarvoisia etuja ja yrityksille kanavan tavoittaa opiskelijoiden laaja joukko. Lisäksi Frank tuottaa valtakunnallista opiskelijakorttia yhteistyössä Elisan kanssa. Frankin omistavat opiskelijajärjestöt SYL, SAMOK, SLL ja SAKKI sekä opiskelijataustainen Kilroy, joka on Pohjoismaiden johtava nuorten ja opiskelijoiden matkatoimisto. www.frank.fi